2010. augusztus 13., péntek

Tejszínes-zöldséges-csirkehúsos penne

Sok tésztát eszünk, itthoni kedvenc a paradicsomos-sajtos (igen bonyolult) és a kockás-féle tonhalas (olívás tonhalkonzerv lecsöpögtet, kis olívaolajon átpirít, sok friss kakukkfüvet és oregánót hozzáad, rá tejszín/tejföl, összeforral, tészta kifőz, mártással összeforgat). Most improvizáltam egyet, elég jó lett, maradhat.

Hozzávalók:
3 sárgarépa
2 kicsi cukkíni
kb. 30 dkg csirkemellfilé
2 cső friss főtt kukorica (vagy konzerv)
pár szem paradicsom
2,5 dl tejszín + kis tejföl
petrezselyem, kakukkfű, rozmaring
kevés vaj és olaj
500 g penne - a Despar zöld dobozos durumtésztái például egész jók
sajt a tetejére

Sárgarépát karikákra vágtam, cukkinit kisebb darabokra. Párológépben roppanósra gőzöltem őket. Nyilván hagyományos módon is lehet párolni, de amióta megvan a párológépünk, amikor lehet, használom, egészen könnyed lesz tőle a zöldség, és megmaradnak az eredeti ízei. Csirkehúst kis kockákra vágom, egészen kicsire, mert kevés volt :) sózom, borsozom. Friss főtt kukoricáról levágom a szemeket. Apróra vágom a paradicsomot. Összeaprítom a zöldfűszereket, nem kell túlzásba vinni a mennyiséget, én kicsit túllőttem a kaját rozmaringgal.

Vaj és olaj keverékén fehérre pirítom a csirkekockákat. Hozzáadom a kukoricát, kicsit együtt pirítom őket, majd bele a többi zöldséget, zöldfűszereket. Tejszínnel felöntöm és összemelegítem az egészet, de nem főzöm agyon. Kifőzöm a tésztát és csak tálaláskor teszem rá a mártást. Sajt megy a tetejére. Szép színes, zöldséges, nyári.

1 megjegyzés:

malyvacsiga

Szia, bocs, OFF:
nagyon szeretném visszakapni az Ina May könyvemet, Kérlek, írjál mailt, ugyanaz a címem: malyvacsigakukacgmailpontcom
köszi szépen!
szilvi

házikoszt   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP